Social media marketing

Bel nu naar 03 808 05 77 03 / 808 05 77

Wat is het en waarom is het belangrijk?

Aanwezig zijn op social media is niet moeilijk, maar hoe zorg je ervoor dat deze kanalen een bijdrage leveren aan jouw marketingdoelstellingen? Om te beginnen is er nood aan een goede social mediastrategie. Deze strategie beschrijft hoe verschillende social media ingezet worden om jouw marketingdoelstellingen te realiseren. Wij helpen jou met de aanwezigheid van jouw bedrijf op de grootste social mediakanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn, zowel organisch als via advertising.

Organische social media versus social media advertising

Een eerste vorm van social mediamarketing is het organisch inzetten van sociale mediakanalen op een manier die een bijdrage levert aan jouw marketingdoelstellingen. Daarnaast is het ook mogelijk om te adverteren op social media. Social media advertising is een zeer effectieve methode om snel resultaat te behalen. Door de uitgebreide mogelijkheden om een exacte doelgroep te bepalen, kan je zeer relevante mensen voor jouw bedrijf gaan benaderen, wat een hoge ROI als gevolg heeft.

Wat zijn de voordelen?

  • Meer relevante websitebezoeken, directe leads en conversies
  • Goede retargeting mogelijkheden
  • Naamsbekendheid verhogen
  • Positieve impact op organische vindbaarheid
  • Community creëren: hogere loyaliteit en klanttevredenheid
  • Visuele vorm van online marketing: meer kans om een indruk te maken op audience
  • Flexibel: ideaal voor korte acties
  • Meerwaarde voor imago van jouw bedrijf
  • Kanalen kunnen ingezet worden in alle fases van de customer journey

Hoe gaan we te werk?

  1. Analyse: Welke social mediaplatformen passen bij jouw organisatie en bij jouw doelgroep? Elk kanaal heeft namelijk zijn eigen focus en publiek. Het is daarom belangrijk om eerst in kaart te brengen wie jouw doelgroep is en op welke kanalen deze actief is.
  2. Doelstellingen bepalen: We bepalen de belangrijkste KPI’s voor onze campagne. Willen we meer websitebezoekers? Ligt de focus eerder op een groot bereik voor meer naamsbekendheid en meer volgers? Of is het doel om maandelijks meer leads te verkrijgen?
  3. Strategie: Via welk kanaal en met welke boodschap gaan we onze doelgroep benaderen? Gebruikers bezoeken elk kanaal met verschillende redenen, aandachtsniveaus en tijdspannes, waardoor het belangrijk is om de boodschap aan te passen naargelang het kanaal. Rekening houdend met elke fase van de customer journey, tekenen we samen een strategie uit. Wanneer we ervoor kiezen om te adverteren, wordt in deze fase ook het beschikbare budget bepaald.
  4. Opstartfase: Om goed voorbereid te zijn en het overzicht te bewaren tijdens het proces, stellen we een contentkalender op. Vervolgens gaan we aan de slag en ontwerpen we boeiende content en advertenties, rekening houdend met de marketingdoelstellingen en de kenmerken van de doelgroep. In deze fase zorgen we er ook voor dat onze eigen profielen perfect in orde zijn en dat de juiste metingen worden ingesteld, om de resultaten van de campagne correct te kunnen interpreteren.
  5. Testing en uitvoering: De posts of advertenties worden gelanceerd. Om optimaal engagement te creëren op de advertenties worden afbeeldingen, titels, buttons en beschrijvingen getest door middel van A/B testing. Door deze elementen te testen, ontdekken we wat wel en niet werkt.
  6. Analyse resultaten en bijsturen: Meermaals per maand analyseren we de resultaten. Op basis van deze inzichten over de doelgroep sturen we de campagne bij voor een optimaal resultaat. Onze marketeers gaan constant op zoek naar naar mogelijkheden om optimalisaties uit te voeren en het resultaat van de advertenties te maximaliseren.

Welke technieken gebruiken we?

  • A/B testing
  • Analytics
  • Retargeting

Verschillende kanalen:

Facebook

  • Facebook heeft een groot bereik, dus is het meest populair om te adverteren.
  • Doelgroepen kan je heel specifiek bepalen dankzij verschillende filtermogelijkheden: interesses, locatie, demografie, beroepen, surfgedrag, comments, likes,…

Instagram

  • Een sterk visueel kanaal, dus optimaal voor ‘branding’.
  • Ook hier heb je dezelfde filtermogelijkheden als Facebook voor de bepaling van je doelgroep.

Linkedin

  • Dit social media kanaal is optimaal voor het zakelijke (hoogopgeleide) doelpubliek en B2B.
  • Filtermogelijkheden zijn gerelateerd tot professionele activiteit: locatie, demografie, functie, sector, bedrijf, werkervaring, enz. 

Een website laten maken voor gebruiker, mobiel en zoekmachine

Ons team bestaat uit designers , internet marketeers en developers die stuk voor stuk gespecialiseerd zijn in hun vak.Door de samenwerking van deze specialisten kennen we geen grafische beperkingen en maken we websites op maat.Dat biedt u 100% tevredenheidsgarantie!

Wij weten als geen ander dat het belangrijk is om als onderneming innovatief te zijn .Daarom informeren we u tijdig over de belangrijkste trends en ontwikkelingen die bijdragen aan uw online succes.Zo kan uw website steeds up-to-date houden.

Wij zijn elke werkdag snel en eenvoudig te bereiken.Ook in het weekend staan we tot uw beschikking voor spoedgevallen.We zijn altijd dichtbij, dit mag u letterlijk nemen.Met meerdere kantoren in zowel Belgie als nederland kunnen wij u steeds persoonlijk te woord staan.

Onze internet marketing diensten:

Projecten

Hieronder ziet u een aantal recente projecten van ons:

Wat bieden wij aan

Volledig op maat

Wij ontwerpen alles volledig op maat en kennen geen grafische beperkingen

De beste service en support

Dagelijks ondersteuning bij vragen of aanpassingen in de website.

.BE domeinnaam en hosting

Volledig pakket met o.a. één .BE domeinnaam, hosting en e-mail adressen.

Gebruiksvriendelijk CMS

Wij bieden altijd gebruiksvriendelijke CMS oplossingen aan die bij uw wensen passen.

Geen uurtje factuurtje

Wij werken met vaste bedragen en zullen u nooit verassen met meerkosten.

Alle benodigde functies

Binnen uw website implementeren we alle benodigde standaardfuncties.

Vraag direct een offerte aan!

Bedrijfsnaam:

Naam:

Telefoonnummer:

Website:

Eventuele extra informatie:

Ik ben akkoord dat Best4u Group mijn gegevens gebruikt en opslaagt.