Alles wat u moet weten bij het schrijven van een webtekst

Bel nu naar 03 808 05 77 03 / 808 05 77

schrijven van webteksten

>> Gepost op: 4 december, 2015 in Blog, Kenniscentrum

De online wereld kende de afgelopen jaren een enorme evolutie. Dit zorgt ervoor dat een website voor een succesvolle ondernemer onmisbaar geworden is. Het is een plek waar potentiële klanten in eerste instantie meer informatie over uw onderneming kunnen terugvinden. Op dit moment creëert u voor veel bezoekers een eerste indruk en deze moet meteen goed zijn. Zorg er dus voor dat uw website bestaat uit sterke content waarmee u zo beknopt mogelijk kan beschrijven wat uw onderneming te bieden heeft. Bezoekers van uw website staan namelijk niet te wachten op langdradige teksten, ze willen in een paar seconden weten waar uw bedrijf voor staat.

Leef u in in de denkwereld van de klant

De fout die veel ondernemingen maken is dat ze niet denken vanuit het standpunt van de klant. Door het ruime aanbod aan verschillende merken worden klanten steeds kritischer. Ze verwachten kwaliteit en willen alleen het allerbeste. Het is dus belangrijk dat u als ondernemer steeds innovatief te werk gaat om nieuwe klanten te overtuigen.

Stel uzelf bij het schrijven van een webtekst de volgende vragen vanuit het perspectief van een potentiële klant: “Wat is het voordeel dat ik hier uit kan halen?”, “Welke meerwaarde levert dit voor mij?” Formuleer het antwoord op deze vragen kort maar krachtig op de homepagina van de website. Geef aan wat uw specialiteit is, wat uw producten/of dienst zo uniek maakt. Zo maakt u klanten nieuwsgierig naar meer!

Scanbaar schrijven

Houd tijdens het schrijven van uw tekst rekening met een aantal basisregels. Dit maakt het scannend lezen voor de bezoeker een stuk eenvoudiger. Maak gebruik van:

  • Afbeeldingen (als dit een toegevoegde waarde geeft aan de tekst);
  • (Tussen)koppen;
  • Witregels in een tekst;
  • Nummering om een eventuele opsomming duidelijk te maken;
  • Korte alinea’s (+/- 50 woorden);
  • Signaalwoorden.

Vermijd spelfouten

Spel- of grammaticafouten zijn een grote afknapper en komen zeer onprofessioneel over bij uw websitebezoekers. Bent u geen taalwonder? Maak dan gebruik van een eenvoudige oplossing en huur een tekstschrijver in. Wist u dat u bij ons ook terecht kan voor het schrijven of controleren van uw webteksten? Geïnteresseerd? Neem dan gerust contact op.

Hanteer de juiste schrijfstijl

Besteed voldoende aandacht aan uw woordgebruik en de stijl waarop u schrijft. Gebruik bijvoorbeeld niet in de ene zin u en in de andere zin jij. Maar zorg er ook voor dat de tekst niet te langdradig is waardoor u de lezer gaat vermoeien. Schrijft dus op een actieve manier!
Zorg ervoor dat een alinea goed opvalt in de tekst en ook een zoekwoord bevat. Om informatie nader toe te lichten kan u verwijzen naar een specifieke pagina met een link. Nog een laatste schrijftip: behandel één onderwerp per alinea!

Zoekmachinevriendelijke teksten

Webteksten zijn pas succesvol als ze vaak worden bezocht . Maar hoe kan u daarvoor zorgen? Allereerst moet u zorgen voor een goede technische indeling. Daarnaast is het ook belangrijk dat de website kwalitatief sterke inhoud bevat. Op deze manier kan u veel bezoekers aantrekken en dit leidt tot een hogere positie in Google. Dit kan ook tot gevolg hebben dat webmasters een link naar uw website maken.

Vraag uzelf af welke zoekwoorden uw potentiële klanten zullen intypen en zorg ervoor dat deze vaak terug te vinden zijn op de website. Ook hier kunnen wij u nog een goede raad meegeven: bekijk de webteksten met een expert en haal meer uit uw campagne!

U haalt er voordeel uit de webteksten samen met een expert te bekijken. Wilt u er achter komen op welke woorden uw bedrijf het meeste wordt gevonden? Vraag dan meteen een gratis zoekwoordenanalyse aan! Klik op deze link: http://www.best4u-internetmarketing.nl/

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.