‘Welkom op mijn website’? Nee dank u…

Bel nu naar 03 808 05 77 03 / 808 05 77

>> Gepost op: 2 december, 2016 in Blog, Kenniscentrum

Deel 2 van een vijfdelige serie.

600-000-1-768x176

 

 

 

Vorige week, in het eerste deel van deze serie, hebben we het gehad over uw doelgroep en schrijfstijl en hoe u deze kan gebruiken om goede content te schrijven. Nu is het tijd voor een volgende stap: uw content onderscheiden van de rest.

Het is niet makkelijk om origineel uit de hoek te komen als iedereen dat zelfde doel voor ogen heeft, maar het is zeker het proberen waard. Hier volgen enkele tips die u kan volgen om uw teksten te doen uitstaan in de massa.

Originele content

Onze eerste (cruciale) tip: ‘Welkom op deze website’ is vandaag de dag sterk verouderd. Het is goed om de bezoekers van uw websites te verwelkomen, maar probeer dit aan te pakken op een warme, persoonlijke manier. Uw bezoekers moeten zich welkom voelen, het moet ze duidelijk zijn dat ze u gerust mogen contacteren of bezoeken. Om dit te bereiken kan u in uw teksten vermelden dat u graag eens kennis maakt.

Ook belangrijk is om regelmatig te verwijzen naar uw contentpagina. Dat is niet per sé origineel, maar het helpt wel uw conversie te verbeteren. Op dit onderwerp zullen we dieper ingaan in het derde deel van deze serie.

Terug naar het onderwerp van deze week: het schrijven van een originele tekst. Niet alleen uw teksten zijn uniek, uw bedrijf is het ook. Waarschijnlijk kent u alle eigenschappen die uw bedrijf onderscheidt uit uw hoofd, maar de bezoekers van uw site kennen ze (nog) niet. Daarom is het belangrijk om uw zogenaamde unique selling points te benadrukken in uw content. Bent u bijvoorbeeld een voorloper op het gebied van technische kennis? Heeft u onlangs een interessante cursus of opleiding gedaan? Laat het uw bezoekers weten! Baseer uw teksten op de unieke eigenschappen van uw bedrijf.

Let wel op dat u deze informatie niet té letterlijk verkondigt. Om terug te komen op een vorig voorbeeld: als u een belangrijk certificaat heeft behaald in uw vakgebied, vorm dat dan om naar het feit dat u zeer veel kennis heeft over de branche. Zet uw acties om in eigenschappen: biedt u al uw klanten een gratis koffie aan? Dan bent u een gastvrij persoon die gericht is op zijn klanttevredenheid.

Eens u teksten begint te schrijven met uw unieke eigenschappen als uitgangspunt, gaat het bijna vanzelf. Start uw tekst met hetgeen u onderscheidt van de rest, verwijs er geregeld naar en gebruik het in uw slot. Weet u nog niet goed hoe te beginnen? Neem gerust contact met ons op.

Maak gebruik van beeldmateriaal

“Eén beeld zegt meer dan duizend woorden.” Het klinkt cliché, maar toch is het waar. Visuele informatie wordt zo’n 600.000 keer sneller opgenomen door ons brein dan droge tekst. Daar komt bij dat het aangenaam is om af en toe een visuele pauze te krijgen tijdens het lezen.

Bij het gebruik van beeldmateriaal is het ook belangrijk dat u origineel te werk gaat. Zorg dat er een connectie is tussen het beeld en uw verhaal. Die kan zeer voor de hand liggend zijn, of juist wat abstracter indien u uw lezers wat meer wil prikkelen. Neem als voorbeeld de illustratie bovenaan dit artikel, de 600.000-illustratie. Tot de vorige alinea wist u niet wat de link was tussen het beeld en de tekst, maar toch was u geprikkeld om verder te lezen.

Media zoals foto’s, illustraties en zelfs video’s versterken dus uw content. Ze zorgen ervoor dat uw tekst er aantrekkelijker uitziet en versterken uw woorden indien ze goed gekozen zijn. U kan stockfoto’s gebruiken, maar nog beter is het laten maken van eigen (professionele) beelden. Allereerst weet u in dat geval zeker dat uw content origineel is. Ten tweede kan u op die manier aan uw bezoekers tonen wat u ze kan bieden. Ook is het gebruik van beeldmateriaal een goede manier om onoverzichtelijke informatie te ordenen. Denk hierbij aan zaken als infographics of productvideo’s.

Sociale media zoals YouTube, Pinterest en Tumblr blijven stijgen in populariteit bij zakenlui en dat heeft zijn redenen. De visuele content wordt niet alleen meer gedeeld op verschillende platformen, ze wordt ook sneller verspreid. Een beeld zal een extra dimensie aan uw teksten toevoegen die met enkel woorden moeilijk te bereiken is. Wilt u meer informatie over het gebruik van beeldmateriaal in uw content? Neem gerust contact met ons op.

Volgende week hebben we het in het derde deel van deze serie over de lengte van uw artikels en de stelling ‘content is een middel en geen doel’.

Best4u

Best4u

Best4u Group voorziet al jarenlang bedrijven in online oplossingen. Wij slaan een brug tussen ingewikkelde online technieken en een succesvol online eindproduct middels de meest fanatieke service en support.